Zbiórkę rozpoczęło wejście Merlina i króla Artura. Niestety nie byli szczęśliwi, bo jak dowiedzieliśmy się z Obwieszczenia Królewskiego zaginął Excalibur - miecz rycerza. Podzieliliśmy się na 2 grupy i rozpoczęliśmy przygodę od otrzymania gier planszowych, a następnie każdy zuch zrobił swój własny pionek w postaci miecza. Dowiedzieliśmy się, że naszą główną zagadką na zbiórce będzie otworzenie magicznej skrzyni.
Aby pokonać grę planszową grupy naprzemiennie odpowiadały na pytania i wykonywały zadania. Pytania dotyczyły najmłodszego i najstarszego zucha w gromadzie, zuchów, które ostatnio miały Obietnicę, składów szóstek. Natomiast zadania przybliżały nas do otworzenia skrzyni.
Na pierwszymz nich tworzyliśmy scenki obrazujące porwanie miecza. Nasze zuchy mają niesamowitą wyobraźnię i powstały nieziemskie historie!
Potem spróbowaliśmy dostać się do skrzyni, więc uczyliśmy się 3 węzłów, którymi była obwiązana. Każdy doskonale sobie poradził, jednak okazało się, że dostępu bronią także magiczne zaklęcia.
Dlatego musieliśmy znaleźć Merlina. W trakcie zbiórki został porwany i pobity, by nie wyjawić tajemnic. Nasze zuchy, uzbrojone w apteczki, musiały udzielić mu pierwszej pomocy, opatrzeć i zadzwonić na pogotowie.
Gdy Merlin cuł się już świetnie, mógł nam powiedzieć jak otworzyć skrzynię. Wykonaliśmy magiczny taniec i otworzyliśmy skrzynię! W środku był zaginiony Excalibur! W podziekowaniu król Artur każdego zucha pasował na rycerza.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz